mandag den 22. september 2008

En moderlig opfordring

Hvis man føler at verden er gået lidt i stå, så REJS UD-VÆK!
Har lige været et smut i Sisimiut og se til, at min ældste guldklump trives, og for at fejre hans 17 års fødselsdag.

Det var en tur som på mange måder var en vitamin indsprøjtning. (MULTI vitamin indsprøjtning, er måske mere passende i dette tilfælde).
Godt nok varede turen kun fire dage, men jeg fik:

1. Endnu engang set med en moders øjne, at det glæder dit barn (uanset alder) at interesse, opmærksomhed, engagement og omsorg så sandelig overvinder alt.

2. Konstateret at jeg kan sove roligt, fordi Kunuk klarer: "første barn fra reden og påbegyndt uddannelse" -opgaven så flot!

3. Fik set og dyrket en kær, gammel klassekammerat og hendes familie.

4. Koblet fra og hvilet kroppen, fysisk og mentalt, da jeg var afsted helt alene, og opholdt mig meget i naturen.

5. En masse inspiration i form af håndarbejde og madlavning.

6. Indset at jeg er en meget heldig kvinde med en mand, der klarer at passe hus og alle ungerne derhjemme HELT ALENE, uden af kny, og hellere end gerne det for min og Kunuk's skyld.


SÅ månedens opfordring til mødre, der føler de er gået lidt i stå: REJS UD ALENE, og se det hele lidt på afstand.

DET ER FOR FEDT!!






2 kommentarer:

Dortheivalo sagde ...

Sådan er det bare at komme til Sisimiut..(fnis..) Det ender med at Kunuk ikke vil hjem igen, men han er jo også en rigtig Sisimiormiutter (han er født her i modsætning til fx. mig..) Kom endelig igen og igen og igen og igen

Anonym sagde ...

behovet for at se:)