torsdag den 24. april 2008

Håbefulde elever

Selvom det ikke er så mange år siden (2005) jeg blev uddannet journalist, føles det alligevel som om det er en krig siden.
I disse dage er jeg igang med at undervise fire unge og håbefulde journalist elever i TV journalistik. De fire elever er startet på uddannelsen i september sidste år.
TV er et fag jeg selv, i den virkelig verden ,brænder for og elsker at øse erfaringer ud af.
Jeg har fundet ud af, at det at undervise er det samme som at kikke sig selv fagligt og dybt i øjnene.
Det er en slags svendeprøve og bevis for, at man selv har forstået sit fag.
Men selvom det er første gang, føles det ikke svært. For jeg kan lide jo det!
Det er heller ikke svært at undervise, når dem man underviser også har interessen. Og heldigt for mig, så er det tilfældet med de fire elever.
Jeg ved ikke hvad de har forestillet sig forud for undervisingen. Men uanset hvad, så hygger jeg mig, for jeg ved hvad jeg snakker om,og det føles rigtig godt.

Ingen kommentarer: